Сторінка директора, 22 квітня 2020

Шановні відвідувачі!

Зазвичай я двічі на рік дописував у цю колонку, однак довготривала перерва в освітньому процесі викликала потребу спілкуватися з вами частіше.
Правда, я це роблю доволі часто на ресурсі Ошкола (електронний щоденник), однак упевненості, що всі батьки прислухалися до наших порад і підключили цю систему,немає.

Коли було оголошено карантин 12 березня, я, як і інші, сподівався,що він швидко закінчиться і всі повернуться на робочі місця. Проте сталось зовсім інше: поки що карантину не видно кінця.

Дирекція швидко зреагувала на виклик часу. Ми швидко створили для вчителів 5 навчальних роликів, де описувалося, як розпочати роботу на платформі Google Classroom з "нуля",спеціальний розділ на сайті,налагодили комунікацію у системі Ошкола. Щотижня учитель інформатики Бушина І.Б. разом  із заступником директора Науменко О.В. проводять вебінари для всіх учителів, що бажають навчитися працювати онлайн. Інжернер-електронік, учителі інформатики майже в цілодобовому режимі надають допомогу педагогам.

Ми згадали, що ще рік тому було створено на Google власний домен fcg.ck.ua із величезними можливостями й вирішили працювати тільки з цим ресурсом.

Тому терміново створили без винятку для всіх учнів та гімназистів корпоративні адреси, те ж саме зробили для вчителів та розмістили їх в розділі цього сайту ВЧИТЕЛІ.

Щоп’ятниці я проводжу моніторинг роботи педагогів, який потім прикладаю до табеля виходу на роботу (для контролюючих органів), інколи моніторю види робіт, які застосовують педагоги в роботі з учнями.Це дозволяє виявити нам слабкі місця, виправити недоліки та вдосконалити систему дистанційного навчання, яке стає єдиною можливістю для здійснення освітнього процесу.
Вже зараз,після кількох тижнів роботи,можна зробити такі висновки.:

1.Через невизначеність щодо тривалості карантину,оголошення їх у майбутньому дистанційна освіта повинна стати чи не найважливішою формою навчання в порівнянні з традиційною класно-урочною системою.Школа стане гібридною,де класно-урочна система поєднуватиметься з дистанційною при першій потребі.

2.Дистанційне навчання виявилось доволі складним й енерговитратним для всіх учасників освітнього процесу. Учителі та учні стверджують, що доводиться значно більше часу й зусиль витрачати на підготовку й проведення уроків, а робота з комп’ютером є надто виснажливою.

3.Освіта виявилась не готовою до такого виклику часу, і зараз увесь світ шукає шляхи відходу від класно-урочної системи до чогось нового. І знову альтернативи дистанційному навчанню важко буде знайти в час тотальної цифровізації життя.

4.Окремі складові шкільного життя вже ніколи не будуть такими, як до початку оголошення пандемії. Кардинально зміниться організація харчування, на першому місці постане тема безпеки в закладах освіти. Можливо, потрібно буде купувати в школи потужні тепловізори, забезпечувати персонал масками та рукавичками. Репетиторство піде в небуття і перейде в інтернет.

5.Кардинальному реформуванню потрібно піддати медичне забезпечення закладів освіти: медсестра в нинішньому статусі буде малопотрібна в закладі освіти.

6.Курси перепідготовки вчителів, як на мене,повинні негайно навчитись вчити вчителів дистанційної роботи. Не на папері, а в реальних умовах.А це справа не одного дня.

7.Автори підручників могли вже зараз думати про адаптацію друкованого видання до ймовірного дистанційного навчання. Підручник міг би "схуднути" в рази й містити численні електронні девайси , які б  переадресовували учня та вчителя на електронні ресурси, а вчителю не потрібно було б їх шукати власноруч,стали своєрідними підручниками-конструкторами. Звісно, що Міносвіти варто внести суттєві зміни в навчальні програми, а школі - у власні освітні програми.

8.Якщо пандемію не вдасться вгамувати протягом ближчого часу, кардинально може змінитись роль учителя в цілому. Педагогів може стати значно менше кількісно, а їх функції кардинально зміняться.Вчитель більше не може бути бути просто знавцем свого предмета. Він повинен стати фасилітатором, який заохочує, координує командну роботу.

9.Поширення набудуть Хоумскулінг і М-навчання,як би це не тривожило нинішню педагогічну спільноту з традиційним баченням розвитку освіти.Освіта ж стане глобальною.

10.Звичайно, численні аспекти управлінської діяльності з численними обов’язковими наказами, розпорядженнями,інструкціями також стануть історією...
Це лише деякі бачення змін, які, очевидно, можуть стати реальністю вже незабаром, якщо людство не приборкає пандемію.
Вони, звичайно, спірні, багато хто з ними не погодиться.

А можливо,людство незабаром винайде вакцину, і ми лише згадуватимемо про те, що сталося, як про вкрай неприємну подію.

Зичу всім добра й здоров’я!

24 квітня 2020 року

Директор С.І.Саєнко


Відредаговано 25.04.2020

Оголошення

14.09.2020

18 вересня проводитимуться вибори президента ПМГ та голосування за Королеву гімназії. Вибори та голосування проводитимуться на подвір'ї гімназії. До голосування допускаються гімназисти з 8 до 11-х класів.

27.08.2020

Постановою Кабміну України адаптивний карантин подовжено до 31 жовтня 2020 року

27.07.2020




31.01.2019

        • Ліцензовані підготовка та екзаменування на отримання міжнародних мовних сертифікатів учнями та дорослими у центрі ОЛІМПУС
        • Шановні батьки! Якщо у Вас виникли проблеми з проектом «Електронний щоденник», звертайтесь до розробників програми за тел. 0631763400 або 0961188363 та 0990582219,  Viber: 380631763400
        • Відтепер, довідку можна замовити онлайн. Заходь і замов потрібний документ! 
        • Гімназійне самоврядування вже в Telegram: t.me/fcgweb
        • З 2016 року відкрита "гаряча" лінія Департаменту освіти та гуманітраної політики міськради – (0472) 56-60-88 з питань освіти, що працює з понеділка до четверга з 08:00 до 17:00, а в п’ятницю з 08:00 до 16:00
        • Стипендіальна програма ЗАВТРА.UA
        • Дошка оголошень - БІОЛОГІЯ ТА ЕКОЛОГІЯ


        Бажаєте вчасно отримувати нові оголошення? залиште свою електронну адресу!

        Опитування

        Чи плануєш ти працювати в клубах та гуртках ПМГ?

        Так - 11

        Ні, немає вільного часу - 18

        Ще не знаю - 3

        Чи був ти членом якогось клубу чи гуртка ПМГ минулого року?

        Так, протягом року - 10

        Так, але не весь рік - 3

        Ні, не було можливості - 10

        Ні, не було цікавого мені гуртка - 7

        Чи відвідуєш ти клуби та гуртки поза ПМГ?

        Так, і не один - 18

        Інколи - 2

        Ні, немає часу - 11

        Що тебе не влаштовує в їдальні ПМГ?

        Все влаштовує - 9

        Високі ціни - 8

        Великі черги - 2

        Несмачна їжа - 7

        Грубий персонал - 2

        Інше - 2

        Чи готовий ти до ймовірного дист. навчання в Classroom?

        Так,я зберіг навички - 21

        Ні,я категорично проти - 10

        Прийдеться вчитись - 4

        Мені байдуже - 0