Сторінка директора, 22 квітня 2020

Шановні відвідувачі!

Зазвичай я двічі на рік дописував у цю колонку, однак довготривала перерва в освітньому процесі викликала потребу спілкуватися з вами частіше.
Правда, я це роблю доволі часто на ресурсі Ошкола (електронний щоденник), однак упевненості, що всі батьки прислухалися до наших порад і підключили цю систему,немає.

Коли було оголошено карантин 12 березня, я, як і інші, сподівався,що він швидко закінчиться і всі повернуться на робочі місця. Проте сталось зовсім інше: поки що карантину не видно кінця.

Дирекція швидко зреагувала на виклик часу. Ми швидко створили для вчителів 5 навчальних роликів, де описувалося, як розпочати роботу на платформі Google Classroom з "нуля",спеціальний розділ на сайті,налагодили комунікацію у системі Ошкола. Щотижня учитель інформатики Бушина І.Б. разом  із заступником директора Науменко О.В. проводять вебінари для всіх учителів, що бажають навчитися працювати онлайн. Інжернер-електронік, учителі інформатики майже в цілодобовому режимі надають допомогу педагогам.

Ми згадали, що ще рік тому було створено на Google власний домен fcg.ck.ua із величезними можливостями й вирішили працювати тільки з цим ресурсом.

Тому терміново створили без винятку для всіх учнів та гімназистів корпоративні адреси, те ж саме зробили для вчителів та розмістили їх в розділі цього сайту ВЧИТЕЛІ.

Щоп’ятниці я проводжу моніторинг роботи педагогів, який потім прикладаю до табеля виходу на роботу (для контролюючих органів), інколи моніторю види робіт, які застосовують педагоги в роботі з учнями.Це дозволяє виявити нам слабкі місця, виправити недоліки та вдосконалити систему дистанційного навчання, яке стає єдиною можливістю для здійснення освітнього процесу.
Вже зараз,після кількох тижнів роботи,можна зробити такі висновки.:

1.Через невизначеність щодо тривалості карантину,оголошення їх у майбутньому дистанційна освіта повинна стати чи не найважливішою формою навчання в порівнянні з традиційною класно-урочною системою.Школа стане гібридною,де класно-урочна система поєднуватиметься з дистанційною при першій потребі.

2.Дистанційне навчання виявилось доволі складним й енерговитратним для всіх учасників освітнього процесу. Учителі та учні стверджують, що доводиться значно більше часу й зусиль витрачати на підготовку й проведення уроків, а робота з комп’ютером є надто виснажливою.

3.Освіта виявилась не готовою до такого виклику часу, і зараз увесь світ шукає шляхи відходу від класно-урочної системи до чогось нового. І знову альтернативи дистанційному навчанню важко буде знайти в час тотальної цифровізації життя.

4.Окремі складові шкільного життя вже ніколи не будуть такими, як до початку оголошення пандемії. Кардинально зміниться організація харчування, на першому місці постане тема безпеки в закладах освіти. Можливо, потрібно буде купувати в школи потужні тепловізори, забезпечувати персонал масками та рукавичками. Репетиторство піде в небуття і перейде в інтернет.

5.Кардинальному реформуванню потрібно піддати медичне забезпечення закладів освіти: медсестра в нинішньому статусі буде малопотрібна в закладі освіти.

6.Курси перепідготовки вчителів, як на мене,повинні негайно навчитись вчити вчителів дистанційної роботи. Не на папері, а в реальних умовах.А це справа не одного дня.

7.Автори підручників могли вже зараз думати про адаптацію друкованого видання до ймовірного дистанційного навчання. Підручник міг би "схуднути" в рази й містити численні електронні девайси , які б  переадресовували учня та вчителя на електронні ресурси, а вчителю не потрібно було б їх шукати власноруч,стали своєрідними підручниками-конструкторами. Звісно, що Міносвіти варто внести суттєві зміни в навчальні програми, а школі - у власні освітні програми.

8.Якщо пандемію не вдасться вгамувати протягом ближчого часу, кардинально може змінитись роль учителя в цілому. Педагогів може стати значно менше кількісно, а їх функції кардинально зміняться.Вчитель більше не може бути бути просто знавцем свого предмета. Він повинен стати фасилітатором, який заохочує, координує командну роботу.

9.Поширення набудуть Хоумскулінг і М-навчання,як би це не тривожило нинішню педагогічну спільноту з традиційним баченням розвитку освіти.Освіта ж стане глобальною.

10.Звичайно, численні аспекти управлінської діяльності з численними обов’язковими наказами, розпорядженнями,інструкціями також стануть історією...
Це лише деякі бачення змін, які, очевидно, можуть стати реальністю вже незабаром, якщо людство не приборкає пандемію.
Вони, звичайно, спірні, багато хто з ними не погодиться.

А можливо,людство незабаром винайде вакцину, і ми лише згадуватимемо про те, що сталося, як про вкрай неприємну подію.

Зичу всім добра й здоров’я!

24 квітня 2020 року

Директор С.І.Саєнко


Відредаговано 25.04.2020

Оголошення

27.02.2021

Постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого продовжено термін дії карантину у закладах освіти до 30 квітня 2021 року

19.02.2021

Весняні канікули в ПМГ: 29.03-04.04.2021


31.01.2019

        • Ліцензовані підготовка та екзаменування на отримання міжнародних мовних сертифікатів учнями та дорослими у центрі ОЛІМПУС
        • Шановні батьки! Якщо у Вас виникли проблеми з проектом «Електронний щоденник», звертайтесь до розробників програми за тел. 0631763400 або 0961188363 та 0990582219,  Viber: 380631763400
        • Відтепер, довідку можна замовити онлайн. Заходь і замов потрібний документ! 
        • Гімназійне самоврядування вже в Telegram: t.me/fcgweb
        • З 2016 року відкрита "гаряча" лінія Департаменту освіти та гуманітраної політики міськради – (0472) 56-60-88 з питань освіти, що працює з понеділка до четверга з 08:00 до 17:00, а в п’ятницю з 08:00 до 16:00
        • Стипендіальна програма ЗАВТРА.UA
        • Дошка оголошень - БІОЛОГІЯ ТА ЕКОЛОГІЯ


        Бажаєте вчасно отримувати нові оголошення? залиште свою електронну адресу!

        Опитування

        Чи береш ти участь в опитуванні сайту?

        Так,завжди - 26

        Так,інколи - 16

        Ніколи - 0

        Мені байдуже - 0

        Чи є ефект від опитувань на сайті?

        Думаю,що так - 23

        Так,це прояв демократії - 9

        Думаю,що незначний - 11

        Мені байдуже - 0

        Чи надсилав ти колись питання у віртприймальню?

        Так - 16

        Ні - 26

        Чи читаєш ти відповіді дирекції у віртприймальні?

        Так,всі - 31

        Так,але лише на свої питання - 3

        Ні,не читаю - 7

        (Батькам) Чи читаєте ви ПУБЛІЧНУ ІНФОРМАЦІЮ на сайті?

        Так,часто - 21

        Так,інколи - 9

        Дуже рідко - 4

        Ніколи - 3