Як виховувати любов до читання в сім’ї

«Читання – ось найкраще навчання» - стверджує народна мудрість. Не погодитися з цими словами не можна. В актуальності їх переконуєшся щоразу, коли мова заходить про роль книги в житті людини.

Особистісно-орієнтовна модель навчання і виховання становить у центр уваги учня як особистість, у формуванні якої велика роль відведена саме книзі.

Щоб сформувати інтерес до книги, потрібно, щоб батьки розуміли, що «читання – засіб контакту дитини з широким світом». Книгу називають вчителем життя. Спілкування з книгою – не така проста справа.

Читання – це творчий процес.

Вчителі та бібліотекарі гімназії перебувають у постійному пошуку нових форм роботи з учнями: організувати читання учнів, формувати потреби в читанні й розвивати читацький інтерес.

Спостереження показали, що сучасні діти стали читати значно менше. Якщо раніше моральність, естетична культура були показником соціального розвитку особистості, то тепер головним став матеріальний успіх. Дорослі схвильовані проблемами матеріального добробуту. У них немає часу не тільки на читання, але й на спілкування з власною дитиною. Їм значно важче примусити дітей до читання. Отож, діти не мають перед собою ідеалу людини, яку слід цінувати і поважати за те, що вона начитана, освічена, культурна.

Отже, одне із завдань сім’ї, бібліотекаря, вчителя - допомогти дитині якнайшвидше і найкраще оволодіти навичками читання, роботи з книгою, елементами пошуку потрібної інформації.

Значить, найпочесніше місце серед джерел інформації треба надати саме книзі. Це можливо, якщо:

  • вивчити захоплення дітей;
  • їхні інтереси;
  • цікавитися читацькими формулярами;
  • показати величезні можливості пізнання світу за допомогою книги.

Слід привчати дітей працювати з книгою систематично, а не час від часу. Їх треба навчити читати швидко, але, щоб прочитане було зрозумілим. Після цього треба подумати, що нового дізналися, що захотіли розповісти, запам’ятати. Можливо виписати цікаву інформацію до записника або читацького щоденника. Використовувати прочитане у власному мовленні, при написанні творчих робіт.

Читання – найважливіша сфера духовного життя, тому важливо у молодших учнів розвивати уміння самостійно проводити дозвілля за допомогою книги.

Пам’ятка батькам

Як зацікавити дітей читати

  1. Давайте хороший приклад Вашій дитині, показуючи їй, як Вам подобається читати. Тримайте вдома велику кількість книг та журналів. Нехай Ваша дитина побачить Вас за читанням.
  2. Дайте дитині подивитися Вашу книгу. Читайте її вголос або дозвольте їй прочитати її Вам. Визначте певний час і місце для читання.
  3. Регулярно відвідуйте бібліотеку. Покажіть Вашій дитині, як бібліотека працює і де дитина може знайти свої улюблені книги.
  4. Приносьте своїй дитині книги, які задовольняють її індивідуальні потреби, наприклад, на спортивну тематику, про тварин, птахів, включаючи художню і документальну літературу.
  5. Зацікавте свою дитину яким-небудь хобі чи діяльністю, котра потребує читання та подобається їй. Конструюйте, готуйте їжу, грайте в настільні ігри, через те, що такі заняття потребують, щоб дитина читала інструкції.
  6. Заохочуйте Ваших дітей до листування зі своїми однолітками. Ними можуть бути друзі. Котрі переїхали далеко, далекі родичі, просто друзі з листування.
  7. Організуйте «пошук скарбів». Заховайте якусь річ, наприклад нову книгу, а потім лишіть письмові підказки, котрі приведуть дитину на це місце.
  8. Заплануйте екскурсію до зоопарку, цирку, музею тощо. Знайдіть книги, котрій з цим пов’язані, і поділіться ними з Вашою дитиною.
  9. Заохочуйте Вашу дитину складати різні історії і записуйте їх в той час, коли вона їх розповідає. Зробіть її власну збірку оповідань, записуючи історії і добавляючи її власні малюнки. Пізніше Ваша дитина зможе читати свою книгу Вам, другу, молодшому брату чи системі.
  10. Якщо Ваша дитина – неохочий читач, вигадайте гру з читання буденних речей, таких як коробка з-під каші, наклейки, старі листівки, комікси, програми телепередач. На холодильнику чи родинній інформаційній дошці лишайте повідомлення, котрі її можуть зацікавити.

Як виховати маленького читача

  1. Читайте вашій дитині поштові листівки, газети, інструкції на коробках з-під дитячого харчування. Це дуже важливо для дитини.
  2. Доки дитина росте, показуйте їй малюнки та збірки оповідань. Кольори і форми вразять її, а слухання веде до вивчення.
  3. Регулярно відвідуйте бібліотеку. Дозвольте дітям вибирати книги самостійно.
  4. Читання перед сном повинно стати регулярною сімейною традицією. Якщо для читання будуть вибрані правильні книги, то навіть старшим дітям буде цікавим читання вголос.
  5. Пам’ятайте про поезію! Короткий вірш – це найкоротший спосіб привернути увагу на деякий час.
  6. Заохочуйте дітей до читання вголос в той час, коли ви готуєте, прасуєте, шиєте, займаєтесь приготуванням інші тощо.
  7. Використовуйте телебачення, щоб привернути увагу до читання. Більше читайте про людей, країни і різні речі, котрі цікавлять вашу родину по телебаченню.
  8. Тримайте вдома безліч матеріалу для читання. Зберігайте дитячу літературу на нижчих полицях, щоб діти могли її легко дістати.
  9. Нехай ваша дитина побачить Вас за читанням. Розмовляйте про те, що читаєте.
  10. Даруйте книги дітям. Цим Ви даєте зрозуміти, що книги – особливі.

 


Відредаговано 10.07.2018

Оголошення

31.01.2019

Вивчення третіх мов проводиться щосуботи: німецької о 10:00 (Ульрика Гертель) та польської о 13:00 (Уршула Адамська) в каб. №15, китайської об 11:00 (Чжао Нань), каб. №17

31.01.2019

Навесні 2019 року гімназія знову обиратиме свою королеву, оскільки нині діюча королева гімназії – Дар’я Яремчук закінчує навчання у гімназії. Проект «Королева гімназії – 2019 » відбудеться у кілька етапів:

детальніше »

31.01.2019

        31.01.2019

        Уже незабаром розпочинається ІІ гімназійний дебатний турнір 2018-2019 навчального року

        детальніше »

        30.01.2019

        Моніторингове дослідження стану превентивної освіти дітей та учнівської молоді закладів загальної середньої освіти міста Шановні батьки учнів 8-11 класів! Відповідно до наказу департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради № 70 від 31.01.2019 року «Про проведення моніторингового дослідження стану превентивної освіти дітей та учнівської молоді закладів загальної середньої освіти міста» запрошуємо Вас взяти участь у відповідному моніторинговому дослідженні.

        Для цього перейдіть за посиланням - https://bit.ly/2GpsrEh

        30.01.2019

        У рамках Року французької мови у Україні школа № 49 м. Києва та фестиваль Anne de Kiev Fest у партнерстві з ліцеєм ім. Анни Київської, Малою академією наук та Посольством Франції/Французьким інститутом в Україні проводять конкурс співу французькою мовою під назвою Formidable. До участі в конкурсі запрошуються учні початкових, середніх та старших класів українських шкіл. Переможці отримають можливість виступити на київській сцені, одному з лауреатів – учневі державного середнього навчального закладу України – Посольство Франції подарує поїздку до Франції.Координує проект у ПМГ- Мокрушина Т.Г.

        Бажаєте вчасно отримувати нові оголошення? залиште свою електронну адресу!

        Опитування

        Чи часто ти замислюєшся над тим, як впливають твої вчин­ки н

        Так - 31

        Ні - 4

        Іноді - 14

        Чи бували в тебе вияви брутальності?

        Так - 11

        Ні - 20

        Іноді - 18

        Чи любиш ти аналізувати свої вчинки?

        Так - 29

        Ні - 9

        Іноді - 11

        Між ким в твоїй сім'ї найчастіше виникають конфлікти?

        Між батьками - 9

        Між батьками і тобою - 21

        Між членами сім'ї і гостями - 2

        У нас не буває конфліктів - 16

        Чй подобається тобі демонструвати свій авторитет?

        Так - 20

        Ні - 11

        Іноді - 16